RL360°(ロイヤルロンドンRL360°)解体新書

RL360°(ロイヤルロンドンRL360°)についてどこよりも詳しい情報を提供していきたいと思います(目標です)RSP(レギュラーセービングプラン)を中心にクオンタムも説明もしていきます。

RL360°(ロイヤルロンドン) REGULAR SAVINGS PLAN サイト上のQ&A

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RL360 (ロイヤルロンドン)解体新書、基礎編最終段階ですね。

 

例えば途中で通貨変更できるの?などといったRL360のサイトにあるQ&Aのところを抜粋して邦訳してみました。

 

よくある質問が記載されていますのでしっかり見て下さいね。

 

質問と回答


特に出張中にクライアントとのミーティングを行う場合、時間が不足することがあります。そこで、このよくある質問のリストをまとめて、お客様が必要とする回答をできるだけ迅速に提供できるようにしました。

 

プランの変更
Qプランが始まったら、通貨を変更できますか?
A No通貨は、申し込み時点で選択した通貨と同じである必要があります。

 

支払方法


Q私のクライアントはクレジットカードでの支払いを希望しています。この方法で支払うと追加料金がかかりますか?


Aクレジットカード会社から請求された手数料は、アメリカンエキスプレスでない限り、弊社では一切お支払いいたしません。アメリカン・エキスプレスでお支払いの場合は、手数料をカバーするためにさらに1%の価値を回収します。

 

支払い

 

Q現在、私のクライアントは年払いで積み立て投資をしています。支払頻度を年払いから月払いにに変更したいと考えています。これはできますか。
はい。設定期間が完了した後は、プラン基準日に限り、支払頻度を変更できます。

 

プラン基準日→積み立てを開始した日にち

 

割当て率
Qどのような割り当てレートが適用されますか。
配賦率は、プランに支払われた金額に基づいて100%から102%の範囲になります。
詳しくは 「定期貯金商品ガイド」 をご覧ください。

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割当率

 

スターターボーナス
Qもし私のクライアントが彼らのプランに支払う金額を増やしたら、彼らはその増額に基づいてもう一つのスターターボーナスの資格を得るでしょうか?

はい。当初支払期間が10年を超え、かつ、増加額が年間5,040米ドルを超える限り。

ロイヤルティボーナス
Q支払期間の終了前にプランをキャンセルした場合でも、顧客はロイヤルティボーナスを受け取る資格がありますか。

はい。支払期間終了後5年以内にプランが取り消された場合、支払期間終了時に支払われたであろうロイヤルティ・ボーナスの割合がプランに追加されます。
詳しくは定期貯金プラン約款をご覧ください。


手数料
Q管理費はプランからどのように取られますか?

A管理費は、プランの存続期間中に各月の費用として控除されます。これは、エスタブリッシュユニットとスタンダードユニットの両方に比例して控除されます。

 

 

エスタブリッシュユニット→旧初期ユニット相当、イニシャルユニット

スタンダードユニット→旧累積ユニット、貯蓄口座

※サービス手数料はスタンダードユニットから差し引かれます。


資金
Qお客様は、株式、株式、現金預金、仕組商品などの資産をプラン内に保有できますか。
A No。クライアントは、通常貯蓄プランの資金範囲で使用可能なファンドにのみアクセスできます。
詳細については、 「Savings and Investment Fund Guide」 を参照のこと。


Q私のクライアントが投資できるファンドにはどのような手数料が適用されますか?


資金範囲を使用すると、クライアントは、初期手数料や入札/オファーのスプレッドなしで直接資金にアクセスできます。競合他社製品の中には、購入した各プレミアムの最大2%まで初期費用がかかるものもあります。さらに、一部の生命保険会社が提供する内部ミラー・ファンドではなく、顧客が選択したファンドに直接投資するため、基礎となるファンドのパフォーマンスを低下させる可能性のあるミラー・ファンドの追加料金は発生しません。すべての商品料金は、積み立てプランから直接引き落とされます。適用されるファンド・チャージは、直接ファンド自体の基礎となる年間運用コストのみである。

 

 

試算表

 

Q同じ年の対応するファンド価格よりも、例示的な早期終了価格の方が大きいのはなぜか。
A支払期間の最後の5年間に、早期に取り消された場合、支払期間の終了時に通常適用されるロイヤリティ・ボーナスの比率がプランに適用されます。特定のシナリオでは、これにより早期終了の値が対応するファンドの値よりも大きくなる可能性がある。詳細については、上記の「ロイヤルティボーナス」セクションを参照してください。


評価
Qクライアントの評価でマイナスのスタンダードユニットが表示されるのはなぜですか。


サービス料はスタンダードユニットから差し引かれます。エスタブリッシュメントユニット期間中、プラン上はスタンダードユニットがありません。サービス料が差し引かれるのはスタンダードユニットからになります。設定期間が完了すると、その後の支払でスタンダードユニットが購入され、マイナス分のスタンダードユニットが減少します。

 

→サービス料はスタンダードユニットから支払う。初期のエスタブリッシュメントユニット期間中はスタンダードユニットがないため、一時的な負債として計上され、スタンダードユニットが積みあがる期間に解消されます。


オンラインサービス
Qファンドのスイッチをオンラインで指示することは可能ですか?
はい。オンライン・サービス・センターに登録され、必要な取引権限を持っていれば、スイッチをオンラインで指示できます。EMCのオンライン・サービスの詳細については、こちらをご覧ください。





Questions and Answers
We realise that time can be in short supply, especially when you're on the road conducting client meetings. So we have pulled together this list of frequently asked questions to help provide you with the answers you need as quickly as possible.

Changing the plan
Q Can the currency be changed once the plan has started?
A No. The currency must remain the same as the currency selected at application stage.

Payment methods
Q My client would like to pay by credit card. Are there any additional charges for paying by this method?
A We do not pass on any fees charged by credit card providers unless it is American Express. Where payments are made by American Express, we will collect an additional 1% of the value to help cover their fee.

Payments
Q My client currently pays into their plan on a yearly basis. They would like to change the frequency to monthly. Can you do this?
A Yes. Once the establishment period is complete payment frequencies can be changed, but only on the plan anniversary.

Allocation rates
Q What allocation rates apply?
A Allocation rates will range from 100% to 102% based on the amount paid into the plan.
For further information, please refer to the Regular Savings Plan Product guide.

Starter bonus
Q If my client increases the amount they pay into their plan, will they qualify for another starter bonus based on the increase?

A Yes. As long as there is more than 10 years outstanding of the original payment term and the increase is in excess of USD5,040 per year.

Loyalty bonus
Q Will clients still qualify for a loyalty bonus if they cancel their plan before the end of the payment term?

A Yes. If a plan is cancelled within 5 years of the end of the payment term, a proportion of the loyalty bonus that would have been paid at the end of the payment term will be added to the plan.
For further information, please refer to the Regular Savings Plan Terms and Conditions.

Charges
Q How is the administration charge taken from the plan?

A The administration charge is deducted each month in arrears during the lifetime of the plan. It is deducted proportionally across both the establishment and standard units.

Funds
Q Can my client hold assets such as stocks, shares, cash deposits and structured products within their plan?
A No. Your client can only access the funds available in the Regular Savings Plan fund range.
For further details please refer to the Savings and Investment Fund Guide.

Q What charges are applied to the underlying funds that my clients can invest in?
A The fund range provides your clients access to direct funds without any initial charges or bid/offer spreads. Some competitor offerings still apply initial charges up to 2% of each premium paid. In addition, because clients invest directly into their selected funds, rather than via internal mirror funds which some life companies offer, there are no additional mirror fund charges that could dilute the underlying fund performance - all our product charges are taken directly through the savings plan. The only fund charge applied is the underlying annual management charge of the direct fund itself.

Illustrations
Q Why are some illustration early exit values greater than the corresponding fund values for the same year?
A During the last five years of the payment term, a proportion of the loyalty bonus that would normally be applied at the end of the payment term is applied to the plan if it is cancelled early. In certain scenarios this can result in the early exit values being greater than the corresponding fund values. Refer to the "Loyalty bonus" section above for further information.

Valuations
Q Why does my clients valuation show negative standard units?
A The servicing charge is deducted from standard units. During the establishment period there are no standard units applied to the plan; therefore the servicing charge will create negative standard units. Once the establishment period is complete, subsequent payments will purchase standard units that will in turn reduce the negative unit position.

Online services
Q Is it possible to instruct fund switches online?
A Yes. You can instruct switches online as long as you are registered for our Online Service Centre and have the necessary dealing authority. Read more about our online excellence here.